BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, 10 March 2011

knape ak perlu bersedih?

knape ak perlu menangis krana hal duniawi?? knape ak perlu bersedih? buang mse je sume 2..baik simpan air mata itu buat bekalan untuk menginsafi diri diatas segala kecuaian dan dose2 yg telah kite  dilakukn..segala dosa2 itu berupa bintik2 hitam yg tlh mngkelamkn hati kite hingga sukar utk mnerima hidayah dari Allah..Smoge air mata yang menitis itu dpt menyucikan aty kite supye kmbali putih dan juga semoga ia dapat melebur dosa2 kite..sesungguhnya dosa yg pernah ak lakukan di ats bumi nie terlalu bnyak, ya Allah, masih layakkah ak mndpat keampunana dariMu?? sesungguhnya Allah itu Maha Pengampun!!




kepada sume kwn2ku..ak mnx maap sngt2 klu ader wat slh ngan kowg..ak sedar yg ak nie bkn nyer baik sngt..mne la taw kowg ader terase aty ngan ak sepnjng perknlan kite..mybe niat cume nk berguraw jer 2..sory 4 everythings..jage la habluminallah wa habluminnas..tpi bkn sng nk amalkn 2... insyallah, cube la yg terbaik! Jangan bersedih, kerana masih ramai org yang menyayangi kite..ingat ye, sesungguhnya memaafkn kesalahn owg lain lgi mulia drpd menyimpn dendam..especially to someone, ak rse da ckop bnyak ak mnyakitkn aty kaw.. bak kate kaw mse 2 "the longest i've to wait, the deepest the wound in my heart".. so, ak pon xkesah ngan ape kptsn ko..ak sentiase doakn yg terbaik tok kwn2ku walopon ko xanggap ak nie kwn ko lgi..it's up 2 u.. :)




Cintaku tidak mampu kuungkap, walau yang bertanya itu adalah dirimu, aku tidak berdaya, dan aku tidak akan membuat dirimu serba salah, aku tidak akan membuatkan kamu menerima cintaku hanya kerana lafaz dari bibirku yang mampu menipu, biarlah cintaku itu terus tenggelam dan bersembunyi di dasar lautan yang dalam, biarlah ia bersemadi hingga membentuk sebutir mutiara,  aku mahu cintaku bersatu atas dasar wahyu, aku mahu cintaku akhirnya berdiri dengan kalam ilahi, Ya Allah, bawalah dia kepadaku dengan kekuasaan-Mu, bukan kerana ucapan lisanku, atau kerana sebab yang zahir, dan bukan sekali-kali kerana pengaruh nafsu...


La Tahzan
 “Janganlah kamu takut dan janganlah kamu bersedih hati. Sesungguhnya Allah ada bersama kita”
Inilah kata-kata Nabi Muhammad s.a.w kepada Saidina Abu Bakar r.a ketika mereka bersembunyi di dalam Gua Tsur. Kata-kata inilah yang menjadi semangat dan penenang hati Abu Bakar R.a di dalam kegusaran diburui musuh.
Innallaha ma’ana.
Allah itu ada bersama kita.












Mengingati Allah, hati akn menjadi tenteram..


" Ingatlah hanya dengan mengingati Allah-lah hati menjadi tenteram." 
(Al Ra'ad 13:28) 




Allah tidak pernah menzalimi hamba-hambaNya


" Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya."
 (Al Baqarah 2: 286) 

InsyaAllah. Wallahua’lam


3 comments:

fat+ha+ka said...

la tahzan.... ;) nice blog 0_o

Jijie said...

terasa2 !!
hahaha ..tade argh.. saje je.. heee ~nice post pia..pnjg tu..:)

Aimi Naziha said...

la tahzan....