BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday 3 March 2011

jgn mencari terlalu sempurna!!

        Jika kmu memncing ikan..Setelah ikan itu trlekat di mata kail, hndaklah kmu mngambil ikan itu..Jngnlah sesekali kmu LEPASKAN ia semula ke dlm air begitu saja..krn ia akn SAKIT oleh krna bisanya ketajamn mata kailmu dan mngkin ia akn MENDERITA selagi ia msih hidup.

        Begitulah juga..Setelah kmu mmberi bnyak PENGHARAPAN kpd seseorang..Setelah ia mulai MENYAYANGIMU hndaklah kmu MENJAGA hatinya...Jngnlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja..Krn dia akn TERLUKA oleh kenangn brsamamu dan mngkin tidak dpt MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu..


        Jika kmu mnadah air biarlah brpada, jngan trlalu mngharap pada takungannya dan jngnlah mnganggap ia begitu teguh..Cukuplah sekdar keperluanmu...Apabila sekali ia retak, tentu sukar untuk kmu menmpalnya semula..Akhirnya ia dibuang! Sdngkn jika kmu cuba mmperbaikinya mngkin ia msih dpt digunakn lagi..

        Begitu juga jika kmu memiliki seseorang, TERIMALAH seadanya..Jngnlah kmu trlalu mngaguminya dan jngnlah kmu mnganggapnya begitu istimewa...Anggaplah dia manusia biasa..Apabila sekali dia melakukn KESILAPAN bkn mudah bgi kmu utk menerimanya...Akhirnya kmu KECEWA dan meninggalkannya...Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhirnya..


        Jika kmu telah memiliki sepinggan nasi yg kmu psti baik utk dirimu...Mengenyangkn dan brkhasiat..Mengapa kmu berlengah dan cuba mencari makann yg lain..Terlalu ingin mngejar kelezatan..Kelak, nasi itu akn basi dan kmu tdk boleh memakannya...Kamu akan menyesal.,!!!

        Begitu juga jika kmu telah brtemu dgn seorang insan yg psti mmbawa KEBAIKAN kpd dirimu.. MENYAYANGIMU dan MENGASIHIMU..Mengapa kmu brlengah, cuba MEMBANDINGKANNYA dgn yg lain..Terlalu mengejar kesempurnaan! kelak, kmu akn KEHILANGANNYA apabila dia mnjadi milik org lain..kamu juga yg akan MENYESAL..



0 comments: